EN WÉG IS JE WINTERDIP

Posted by John 20-01-2015 0 Comment(s)

Andere anti-winterdip tips

  • Breng tijd door in de buitenlucht, liefst zo snel mogelijk in het eerste daglicht. Het licht in de ochtend bevat relatief veel blauw, en dat helpt je om lekker wakker te worden.
  • Zorg sowieso dat je ‘s ochtends wordt blootgesteld aan veel licht. Dit kun je ook doen door gebruik te maken van kunstverlichting of speciale lichttherapie lampen.
  • Blijf lekker bewegen. Als het even kan overdag in de buitenlucht. Door regelmatig te bewegen halveer je de kans op je winterdip, en maak je hem sowieso minder diep.
  • Vergeet je vitaminen niet. Slik je multivitamine, en slik vitamine D (zonlicht in een potje!).
  • Haal daglicht binnen in je huis en op je werkplek.
  • Eet gezond, lekker veel groenten en weinig suiker.
  • Eet een paar keer per week vis, of slik omega 3.
  • Schrijf elke dag drie dingen op waarvoor je dankbaar bent. Door een positieve, dankbare stemming vast te houden geef je die dip geen kans!
  • Ga gedurende de (werk)dag een paar keer naar buiten. Een paar minuten daglicht doet wonderen!
  • Mediteer elke dag een paar minuten. Dit helpt je om je leven positiever te benaderen en je problemen in perspectief te plaatsen.
  • Pak de fiets in plaats van de auto: Meer daglicht én meer beweging.
  • Zorg dat je je ergens op kunt verheugen. Boek een paar nachten weg, plan een leuk uitstapje, kook een lekkere maaltijd of beloof jezelf iets kado te doen over een paar dagen.
  • Drink dagelijks een of twee kopjes sint-janskruid thee. Dit kruid helpt je binnen ongeveer twee weken positiever en gelukkiger te worden. Het is als een milde, natuurlijke anti-depressiva.